1003 582 0902

۷ روش راه اندازی استارتاپ با منابع مالی محدود
نیاز بازار قبل از آغاز کسب‌و‌کار و پول خرج کردن، باید با مشتریان احتمالی خود در مورد محصول صحبت کنید. به این ترتیب به اعتبار مدل کسب‌وکار خود کمک می‌‎کنید و باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه می‎شوید.

1-نیاز بازار قبل از آغاز کسب‌و‌کار و پول خرج کردن، باید با مشتریان احتمالی خود در مورد محصول صحبت کنید. به این ترتیب به اعتبار مدل کسب‌وکار خود کمک می‌‎کنید و باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه می‎شوید.

2-کارایی در تأمین مالی به روش خود راه‌انداز، باید تا حد امکان کارآمد بوده و محصول شما کارایی مد نظر مشتریان را داشته باشد.

3-کوچک بودن تیم در ابتدای کار تیم کوچکی داشته باشید زیرا تیم بزرگ هزینه زیادی دارد تا زمانی که جریان نقدی ورودی ندارید فقط افراد با توانایی‎های ضروری را استخدام کنید. اعطای سهام به‌جای پول نقد به اعضای فعلی نیز شیوه خوبی برای کاهش هزینه است.

4-کارورزان استفاده از کارورز هم پیشنهاد خوبی در یک استارتاپ است و موقعیتی برد/برد برای هر دو طرف است. چون تیم کوچک است، کارورز نفوذ بیشتری در مقایسه باشرکت بزرگ دارد و بیشتر جنبه‌های کسب‌وکار درگیر می‌شود هم چنین کارورزان به طور رایگان کار می‎کنند پس موقعیتی برد برد است.

5-بازاریابی هزینه کار با یک شرکت روابط عمومی بسیار بالاست و تضمینی نیز برای نمایش شما در یک مجله و یا وبلاگ وجود ندارد. بهتر است اطلاعات منتشرشده در مطبوعات را برون‌سپاری کنید، اما خودتان با خبرنگاران در تماس باشید.

6-برون سپاری برون سپاری راه حلی برای کاهش هزینه استخدام کارمند در یک پروژه کوتاه‌مدت است. اما باید به نکات مثبت و منفی آن توجه کنید چون این شخص در محیط کار شما حضور ندارد امکان نظارت وجود ندارد.

7-شبکه های اجتماعی از فیس‌بوک ، توییتر ، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی رایگان برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. مطالبی پیرامون کسب‌و‌کار حرفه ای خود در وب‌سایت خود یا دیگر سایت‌های مربوط به حوزه کاریتان قرار دهید. این کار به افزایش فروش کمک خواهد کرد و  موجب مراجعه مشتریان به کسب‌وکارتان می‎شود.

سایر مقالات

‍‍ چطور یک هم‌بنیانگذار مناسب بیابیم؟